Trasy Srona główna / Trasy

Trasy są poglądowe, gotowe traki gpx udostępnimy po dokładnym obiegnięciu trasy!

DKT 24 km:

DKT24km (+1360)
zaczyna się w dawnym Parku Konnym w miejscowości Dwernik. Tam też znajduje się baza OSP, której ochotnicy będą nam pomagać podczas trwania biegu. Trasa zaczyna się krótkim odcinkiem asfaltowym, aby rozruszać się przed się przed atakiem na Bieszczady. Po niecałym kilometrze skręcamy w prawo na niebieski szlak prowadzący na Magurę Stuposiańską (1016mnpm), która została „odkryta” widokowo z widokiem na Bieszczady wysokie. Następnie zbieg do pierwszego punktu żywieniowego w Kolibie Politechniki Warszawskiej (8km). Po 1,5km biegu malowniczą doliną Caryńskiego dobiegniemy do skrętu w lewo i przez przełęcz Nasiczańską (717mnpm) udamy się do kolejnego punktu żywieniowego (12km) zaraz przed podejściem na najwyższy punkt trasy czyli Jawornik (1047mnpm). Z kolei na Kamień Dwernik (1004mnpm) musimy się udać przez przełęcz Pryslip (Przysłup) aby na szczycie (ok. 18km) ulec kolejnej chwila refleksji nad pięknem Bieszczad Wysokich i łagodnie zbiegamy do znajomej już stokówki na której znajduje się ostatni punk kontrolny z wodą (ok. 21km). Dalej w lewo i stokówką podążamy w stronę składu drzewa na którym skręcamy w prawo i drogą leśną (na licznych skrzyżowaniach trzymając się prawej strony) dobiegamy do błotnej niespodzianki, której nie sposób ominąć. Dalej do rzeki, którą musimy pokonać wpław (uwaga, ponieważ płyty betonowe są bardzo śliskie i nie trudno o niekontrolowany drift). Ostatnie 20m podbiegu i jesteśmy na mecie.

DKT 12 km:

DKT12km+ (+550)
Startuje 15min po DKT21. Początek trasy to 2-kilometrowy odcinek asfaltowo- trailowy Następnie, w miejscowości Nasiczne, skręcamy w prawo na stokówkę łączącą miejscowości Nasiczne i Zatwarnica. Po kolejnych 2 km dobiegamy do I pkt z wodą 4km -skręcamy na czerwony szlak prowadzący na szczyt Kamień Dwernik. Dobiegamy do skrzyżowania z miejscem widokowym w stronę Doliny Sanu oraz pasma Otrytu – tam skręcamy w lewo i biegniemy przez szczyt Kamień Dwernik po czym zawracamy przez las wbiegając na dalszą część trasy DKT21. Dalej starą ścieżką dydaktyczną łagodnie zbiegamy do znajomej już stokówki na której znajduje się drugi punk kontrolny z wodą (ok. 7km). Dalej w lewo i stokówką grzejemy w stronę składu drzewa (ok.9km) bacznie uważając by nie wyprzedzili nas zawodnicy z DKT21. Na składzie skręcamy w prawo i drogą leśną (na licznych skrzyżowaniach trzymając się prawej strony) dobiegamy do błotnej niespodzianki której nie sposób ominąć. Dalej do rzeki, którą musimy pokonać wpław (uwaga, ponieważ płyty betonowe są bardzo śliskie i nie trudno o niekontrolowany drift). Ostatnie 20m podbiegu i jesteśmy na mecie